ပထမဆံုး ျပန္ဆံုခဲ့သည့္ ဆရာမ

ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕ကို ေရာက္သည္။ သည္ၿမိဳ႕က ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ မေရာက္ဖူးေသာေဒသမဟုတ္။ ကၽြန္ေတာ္က အထက္တန္းပညာကို ျပင္ဦးလြင္တြင္ သင္ၾကားခဲ့သူျဖစ္သည္။
သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္ အသိမိတ္ေဆြ၊ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ားရွိေသာ္လည္း ကိုယ္လုပ္ရမည့္လုပ္ငန္းႏွင့္ နီးသည့္ ေစ်းႏႈန္းသင့္တင့္ၿပီး သန္႕သန္႕ရွင္းရွင္းရွိသည့္ တည္းခိုခန္းတစ္ခုတြင္ တည္းသည္။ အသိမိတ္ေဆြႏွင့္ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ားထံ အားသည့္အခါမွ သြားလည္ႏႈတ္ဆက္ရန္ စဥ္းစားထား သည္။
နံနက္ အိပ္ယာထၿပီးေနာက္ ကိုယ္လက္သန္႕စင္သည္။ အ၀တ္အစားလဲေနစဥ္ တယ္လီဖုန္းျမည္လာ ေသာေၾကာင့္ ေကာက္ကိုင္လိုက္သည္။
“ေက်ာ္ႀကီး”
မေတြ႕ျဖစ္သည္မွာ အေတာ္ၾကာၿပီျဖစ္ေသာ ငယ္သူငယ္ခ်င္းထံမွျဖစ္သည္။
“ဟာ…သူငယ္ခ်င္း၊ မေတြ႕တာ ေတာ္ေတာ္ၾကာၿပီေနာ္”
“ဟုတ္တယ္ကြ….မေန႕က မင္းကို ဒီမွာ ေတြ႕လိုက္တယ္ဆိုလို႕ ေက်ာ္စိန္ႀကီးက ေျပာလို႕ကြ”
“ဟုတ္တယ္….စေနေန႕ ညေနကေရာက္ေနတာ…”
“အခု ဘယ္မွာတည္းတာလဲ”
ကၽြန္ေတာ္က တည္းခိုသည့္ေနရာကို ေျပာလိုက္သည္။
“ဒါဆို အဲဒီမွာ ခဏေစာင့္ေန…ငါလာေခၚမယ္။ မနက္စာေကၽြးမယ္”
“ဘာနဲ႕လာေခၚမွာလဲ၊ ဆိုင္ကယ္နဲ႕လား”
“မဟုတ္ဘူး…ကားနဲ႕”
“ဟာ….မင္းေတာင္ ေတာ္ေတာ္ႀကီးပြားေနပါလား”
“အထင္မႀကီးနဲ႕ ေက်ာ္ႀကီးေရ…ငါအလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ေဘာ္ဒါက ကားပါကြာ”
“ေကာင္းၿပီေလ…ငါေစာင့္ေနမယ္”
“ေအး…ငါ…အခုလာခဲ့မယ္”
သူငယ္ခ်င္းက တယ္လီဖုန္းခ်သြားသည္။ အ၀တ္အစားကို ေသေသသပ္သပ္၀တ္ဆင္ၿပီး ဆရာတင္မိုး၏ ျမန္မာကဗ်ာရႈခင္းကို ဖတ္ေနလိုက္သည္။
xxxxx
အတန္ၾကာေသာအခါ သူငယ္ခ်င္းေရာက္လာသည္။ ရွမ္း စားေသာက္ဆိုင္ တစ္ဆိုင္တြင္
နံနက္စာ စားၾကရင္း ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္မ်ားကို ေျပာျဖစ္သည္။
အတူတူေက်ာင္းတက္ခဲ့သည့္ သူငယ္ခ်င္း မ်ားအနက္ ဌာနဆိုင္ရာမ်ားတြင္
တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနၾကသူမ်ား၊ စည္ပင္သာယာေရးတြင္ တာ၀န္
ထမ္းေဆာင္ေနၾကသူမ်ားႏွင့္ ဆရာ၊ဆရာမလုပ္ေနၾကသူမ်ားရွိေၾကာင္း သူကေျပာသည္။
အခ်ိန္ရလွ်င္ အခ်ိန္းအခ်က္လုပ္ၿပီး ျပန္လည္ေတြ႕ဆံုပြဲေလးျဖစ္ေအာင္
စီစဥ္ခ်င္ေၾကာင္းသူကေျပာသည္။ေနာက္ ေျပာျဖစ္သည္က ေက်ာင္းေနစဥ္က စာသင္ေပးခဲ့သည့္ ဆရာ၊ဆရာမမ်ားအေၾကာင္းျဖစ္သည္။ ယခုအခါ ပင္စင္ယူသူ၊ ကြယ္လြန္သူ၊ ျပင္ဦးလြင္မွ ေျပာင္းေရႊ႕သြားသည့္ ဆရာ၊ဆရာမမ်ား အေၾကာင္း ၾကားသိရသည္။ အခ်ိန္ရလွ်င္ ပင္စင္ခံစားေနသည့္ ဆရာ၊ဆရာမမ်ားကို သြားေရာက္ကန္ေတာ့ လိုသည္။
ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းက သူအလုပ္လုပ္ေသာ ေဘာ္ဒါကို အလည္လိုက္ခဲ့ရန္ ဖိတ္ေခၚသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ ယေန႕နံနက္ပိုင္း အားေနေသာေၾကာင့္ သေဘာတူလိုက္သည္။ နံနက္စာ စားေသာက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႕ ……ေဘာ္ဒါကို ကားျဖင့္ ထြက္လာခဲ့သည္။ ေစ်းေလးကို ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီး ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္ေနခဲ့ေသာ အထက္တန္းေက်ာင္းကို ကားေပၚမွ ၾကည့္ျဖစ္သည္။ အေဆာက္အဦမ်ား တိုးခ်ဲ႕ေဆာက္လုပ္ထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေက်ာင္းေနစဥ္က ကစားခဲ့ေသာ ေဘာ္လီေဘာကြင္းေနရာတြင္ ေက်ာင္းေဆာင္တစ္ေဆာင္ ေဆာက္လုပ္ထားသည္ ကိုေတြ႕လိုက္သည္။
……ေဘာ္ဒါကို ေရာက္ေသာအခါ ရံုးခန္းသို႕ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေခၚသြားၿပီး ေဘာ္ဒါေဆာင္ပိုင္ရွင္ႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းက မိတ္ဆက္ေပးသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ေဘာ္ဒါအေျခအေနကို အကဲခတ္ၾကည့္သည္။ သန္႕ရွင္းသည္။ သပ္ရပ္သည္။ က်ယ္၀န္းသည္။ စာသင္ေဆာင္မ်ားတြင္ စနစ္တက်စာသင္ေနသည္ ကို ျမင္ေတြ႕ရသည္။ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားက တူညီ ၀တ္စံုမ်ား၀တ္ဆင္ထားၿပီး အေပၚက ကုတ္အကၤ်ီဆင္တူ ထပ္၀တ္ထားၾကသည္။
ရံုးခန္းထဲတြင္ ခ်ိတ္ဆြဲထားေသာ စာရင္းဇယားမ်ား၊ အခ်ိန္ဇယားမ်ား၊ စာတန္းမ်ားကို လိုက္ဖတ္ျဖစ္သည္။ တစ္ေနရာအေရာက္တြင္ ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္ေစ့က ဆရာ၊ဆရာမ စာရင္းကို ထပ္ခါထပ္ခါ ဖတ္ျဖစ္သည္။ ထိုစာရင္းတြင္ ကၽြန္ေတာ့္ကို အဂၤလိပ္စာသင္ေပးခဲ့ေသာ ဆရာမ၏ အမည္ကို ေတြ႕လိုက္ရသည္။ ဆရာမ၏အမည္က ထူးထူးျခားျခားျဖစ္သျဖင့္ လူတူမျဖစ္ႏိုင္ဟု ယူဆမိ သည္။
ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းကို ေျပာျပလိုက္သည္။ သူကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ကို အဂၤလိပ္စာ သင္ၾကားေပးခဲ့ေသာ ဆရာမျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္ေျပာသည္။ ယခုအခါ ပင္စင္ယူၿပီး ေဘာ္ဒါမ်ားတြင္ လွည့္လည္ၿပီး အဂၤလိပ္စာသင္ၾကားျပသေပးေနေၾကာင္းေျပာသည္။ မေတြ႕ရသည္မွာ ၾကာၿပီျဖစ္ေသာ ဆရာမကို ေတြ႕ခ်င္ ျမင္ခ်င္စိတ္ေပၚေပါက္မိသည္။ သူငယ္ခ်င္းက အခ်ိန္ဇယားတစ္ခုသြားယူသည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ အတန္းမရွိေသာေၾကာင့္ မေတြ႕ႏိုင္ေၾကာင္းေျပာသည္။ ၁၁ နာရီတြင္ အတန္းရွိသျဖင့္ ေတြ႕ႏိုင္ေၾကာင္းေျပာသည္။
ကၽြန္ေတာ္က ဆရာမရွိသည့္အခ်ိန္တြင္ တစ္ဖန္ျပန္လာၿပီးေတြ႕မည္။ ေလာေလာဆယ္ တည္းခိုခန္း တြင္ ျပန္ေနမည္ဟုေျပာခ်ိန္တြင္ ေဘာ္ဒါပိုင္ရွင္က မျပန္ရန္ႏွင့္ ေဘာ္ဒါအတြင္း လွည့္လည္ၾကည့္ ျပသေပးရန္ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းကို ထြက္ေျပာသည္။ ကၽြန္ေတာ္က နဂိုကတည္းက စိတ္၀င္စား ေနသည္မို႕ ၀မ္းသာသြားသည္။
သူငယ္ခ်င္းက ဦးေဆာင္ၿပီး ေက်ာင္းစာၾကည့္တိုက္ကို အရင္ျပသည္။ စာအုပ္မ်ိဳးစံုကို ေတြ႕ရသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အႀကိဳက္စာအုပ္မ်ားကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။ စနစ္တက် ထားရွိသည္။ ပရိုဂ်က္တာျဖင့္ စာသင္ေနေသာ အခန္းကိုလည္း ၾကည့္ခဲ့ရသည္။ သိပၸံခန္းတြင္ လက္ေတြ႕ေလ့က်င့္သင္ၾကား ေပးေနသည္ကိုလည္း ေတြ႕ခဲ့ရသည္။
စာသင္ခန္းမ်ားတြင္ ေရွ႕မွ ဆရာတစ္ဦးက ဦးေဆာင္သင္ၾကားေနစဥ္ အကူဆရာ/ဆရာမ (၂)ဦးက ေနာက္မွ အတန္းထိန္းေပးေနသည္ကို ေတြ႕ခဲ့ရသည္။ ေခတ္မီ စမ္းသပ္စက္မ်ား တပ္ဆင္ထားေသာ က်န္းမာေရးေဆးခန္းကိုလည္း ေတြ႕ခဲ့ရသည္။ ဆရာ၀န္တစ္ဦးႏွင့္ သူနာျပဳဆရာမ(၂)ဦးကို ငွားရမ္း ထားရွိေၾကာင္းသိရွိရသည္။
ဘာသာစကားသင္ၾကားေပးသည့္ Language Lab အခန္းတြင္ ေက်ာင္းသူ၊ေက်ာင္းသားမ်ားကို အဂၤလိပ္စကားေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးေနသည္ကို ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ကြန္ပ်ဴတာ သင္ေနေသာအခန္းကို လိုက္လံျပသသည့္အခါ ပိုမိုစိတ္၀င္စားသြားသည္။ သင္ၾကားေပးေနသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေလ့လာသည္။ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ား စိတ္ပါ၀င္စားစြာ လိုက္လံ သင္ယူေနသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို သင္ၾကားေနသည့္ Text book စာအုပ္တစ္စံုကို လက္ေဆာက္ေပး ေသာေၾကာင့္ ယူလာခဲ့သည္။
နာရီကို ၾကည့္လိုက္သည့္အခါ ၁၁ နာရီထိုးခါနီးေလၿပီ။ သူငယ္ခ်င္းကို အခ်ိန္ေျပာလိုက္သည္။ သူက ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဆရာမကို ရံုးခန္းက သြားေစာင့္ရေအာင္ ေျပာသျဖင့္ ရံုးခန္းဖက္သို႕ ထြက္လာခဲ့ၾကသည္။
xxxxx
ကၽြန္ေတာ္တို ရံုးခန္းထဲတြင္ စကားစျမည္ေျပာရင္း ေရေႏြးၾကမ္းေသာက္ၾကသည္။
၁၁ နာရီေက်ာ္သည့္တိုင္ ဆရာမေရာက္မလာသျဖင့္ သူငယ္ခ်င္းက အခ်ိန္ဇယားကို
ျပန္ၾကည့္သည္။ စာေရးမေလးကို လွမ္းေမးလိုက္သည္။ စာေရးမေလးက ဆရာမကို
ျမင္လိုက္ေၾကာင္း၊ ရံုးခန္းကို မလာဘဲ စာသင္ခန္းဖက္သို႕
တန္းသြားေၾကာင္းေျပာသည္။သူငယ္ခ်င္းက ဆရာမစာသင္ေသာအခန္းကို လိုက္သြားၾကမည္ဟုေျပာသျဖင့္ ႏွစ္ေယာက္သား သြားၾကသည္။ အတန္ၾကာသြားမိေသာအခါ တကၠသိုလ္၀င္ေက်ာင္းသူမ်ားကို အဂၤလိပ္စာသင္ေပး ေနေသာဆရာမကို ေတြ႕လိုက္ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ခရီးသြားလွ်င္ ယူသြားေလ့ရွိသည့္ Canonကင္မရာျဖင့္ ဆရာမစာသင္ေနသည္ကို ဓာတ္ပံုရိုက္ယူလိုက္သည္။ ထိုအခါ ဆရာမက ကၽြန္ေတာ္တို႕ကို ျမင္သြားၿပီး စာသင္ေနသည္ကို ရပ္လိုက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႕အနားကို လာေတြ႕သည္။
ကၽြန္ေတာ့္ကို ျမင္သည့္အခါ ဆရာမက ခ်က္ခ်င္းမမွတ္မိ။ ကၽြန္ေတာ္က ဆရာမ၏ တပည့္ျဖစ္ ေၾကာင္း ေျပာျပလိုက္သည္။ ဆရာမက ၀မ္းသာသြားသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို စကားေျပာသည့္အခါတြင္ ျမန္မာလို တစ္လံုးမွ မေျပာသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ဆရာမ ေျပာသလိုပင္ အဂၤလိပ္လို အျပန္အလွန္ေျပာရေတာ့သည္။ ေက်ာင္းသူေလးမ်ားႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းက ပါးစပ္အေဟာင္းသားျဖင့္ နားေထာင္ေနၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ဆရာမကို ကြန္ပ်ဴတာပညာကို မေလးရွားတြင္ သြားသင္ ျဖစ္ေၾကာင္းေျပာျဖစ္သည္။ ဆရာမက ၀မ္းသာမိေၾကာင္းႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ေက်ာင္းေနစဥ္အခါက အ၀တ္ အစားကႏြမ္းႏြမ္း၊ ေက်ာင္းစိမ္းပုဆိုးက အဖာတစ္ရာ၊ ေက်ာင္းလြယ္အိပ္ကေလးက အစုတ္အႏုတ္ျဖင့္ ေက်ာင္းတက္ရသည္ကို တေရးေရးျပန္လည္ျမင္ေယာင္မိေၾကာင္းေျပာျပသည္။ ပညာေရးတစ္ပိုင္း တစ္စျဖင့္ အဆင္မေျပျဖစ္မည္ဟုပင္ထင္ခဲ့ေၾကာင္း ေျပာသည္။
ကၽြန္ေတာ္က ဆရာမႏွင့္ အမွတ္တရ ဓာတ္ပံုရိုက္ရန္ သူငယ္ခ်င္းကို ကင္မရာေပးလိုက္သည္။ သူငယ္ခ်င္းက ဓာတ္ပံု ၄-၅ ပံုခန္႕ ရိုက္ေပးသည္။ ဓာတ္ပံုရိုက္ၿပီးသည့္အခါတြင္ ဆရာမက ေက်ာင္းသူမ်ားကို တစ္ခ်ိန္က တပည့္ေတာ္ခဲ့သူျဖစ္ေၾကာင္း မိတ္ဆက္ေပးၿပီး အဂၤလိပ္စာကို Listening Skill, Speaking Skill, Reading Skill ႏွင့္ Writing Skill ေလးခုစလံုးကို ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ ဆက္လက္ေလ့လာသင္ယူၾကရန္ မွာၾကားသည္။ ကၽြန္ေတာ္က စာသင္ခန္း ေရွ႕ ထိုင္ခံုတြင္ ဆရာမကို ထိုင္ခိုင္းၿပီးေနာက္ စံုဆယ္ျဖာထိပ္မွာမိုးၿပီး ရွိခိုးကန္ေတာ့လိုက္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူေလးမ်ား၏ မ်က္ႏွာတြင္ မည္သည့္ အရိပ္အေယာင္ ေပၚေနမည္ကို မသိေသာ္လည္း ဆရာမ၏ မ်က္ႏွာတြင္ ပီတီျဖာေ၀လ်က္ရွိေနသည္ကို အထင္အရွားျမင္ေတြ႕လိုက္ရပါသည္။ ဆရာမ၏ မ်က္ႏွာတြင္ မ်က္ရည္စတို႕ စီးက်လာသည္ကိုေတြ႕ရခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ့္မ်က္ႏွာတြင္လည္း မ်က္ရည္ျဖာမိပါေတာ့သည္။
…..ေဘာ္ဒါ မွ အျပန္ ကားေပၚတြင္ မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရား မဃေဒ၀လကၤာတြင္ ေရးစပ္ခဲ့ေသာ ျမတ္ဆရာ ကဗ်ာကို ႏႈတ္မွတိုးတိုးေလး ေရရြတ္မိပါေတာ့သည္။
ျမတ္ဆရာ
ေရွးရႈေမတၱာ၊ ကရုဏာႏွင့္
နာနာက်င္က်င္၊ အျပင္ျမင္တိုင္း
၀မ္းတြင္မသို၊ ဟုတ္တိုင္းဆို၍
က်ိဳးလိုစိတ္က၊ ဆံုးမတတ္သူ
ဆရာဟူေလာ့။
No comments:
Post a Comment